REALITNÁ KANCELÁRIA

Realitná kancelária je sprostredkovateľom medzi účastníkmi realitného obchodu. Bezpečnosť, istota pri finančných transakciách, diskrétnosť, ušetrený čas sú hlavné dôvody, prečo záujemcovia realitnú kanceláriu oslovujú.

Činnosť realitnej kancelárie

  • poskytuje odborné poradenstvo (v rozsahu, ktorý umožňuje platná legislatíva)
  • vyhľadáva a prezentuje nehnuteľnosti
  • minimalizuje obchodné riziko
  • vstupuje do rokovania s inštitúciami
  • zastrešuje celý servis prevodu nehnuteľnosti
  • uschováva finančné prostriedky na osobitnom účte (najmä prvú časť kúpnej ceny)
  • spolupracuje s inými realitnými subjektami

Podľa čoho si klienti vyberajú realitnú kanceláriu

Záujemcovia o realitný obchod podrobne analyzujú trh a dostupné informácie. Je prirodzené, že majitelia nehnuteľností v snahe o čo najvýhodnejší predaj alebo prenájom uvítajú každú dobrú radu. To isté platí aj pre kupujúcich a nájomcov. Dôležitými kritériami, podľa ktorých sa pri výbere realitnej kancelárie orientujú sú :

  • odporúčania a referencie spokojných klientov (prestíž a dobré meno)
  • doba pôsobenia spoločnosti na trhu
  • rozsah a efektivita marketingovej aktivity
  • objem zrealizovaných obchodov
  • počet exkluzívnych ponúk
  • obsah, forma a výpovedná hodnota inzercie
  • odborné príspevky publikované v médiách

Mnoho záujemcov o spoluprácu uprednostňuje osobný kontakt. Navštívia ,,kamenné“ sídlo spoločnosti, hodnotia jej polohu a prístup personálu. Pri týchto stretnutiach návštevník zriedkakedy hneď prezradí svoj obchodný zámer. Sonduje situáciu, zaujíma sa možné podmienky spolupráce, rozsah a kvalitu poskytovaných služieb i o výšku provízie. Porovnáva odbornosť a prístup personálu, všíma si technické i zariadenie interiéru.

Maklér tento postoj musí pochopiť a svojím vystupovaním by sa mal snažiť dôveru záujemcu posilniť. Celkový dojem a individuálny prístup makléra k potenciálnemu klientovi významne prispieva k jeho rozhodnutiu pre spoluprácu s konkrétnou realitnou spoločnosťou.

Personálna štruktúra realitnej kancelárie

V personálnej štruktúre realitnej kancelárie môžu byť okrem realitných maklérov aj tieto pracovné pozície :

  • marketingový poradca
  • hypotekárny špecialista
  • projektový manažér
  • riaditeľ
  • právnik
  • vedúci tímu (senior maklér)
  • asistentka
  • externí makléri
  • administratívne sily na správu inzercie a pod.

Obchodní partneri realitnej kancelárie

Pre efektívne fungovanie firmy v konkurenčnom prostredí je výhodné, ak má realitná spoločnosť vybudované aj kvalitné kontakty na profesionálnych obchodných partnerov. Klienti realitnej kancelárie, ktorí sa rozhodnú ich služby využiť, majú spravidla výhodnejšie podmienky, rôzne zľavy a rýchlejší servis. Spolupracujúci partneri poskytujú v realitnom biznise najčastejšie tieto služby, poradenstvo či produkty :

  • hypotekárne poradenské spoločnosti (pre všetky banky a stavebné sporiteľne
  • hypotekárna banka (úverový servis v konkrétnej hypotekárnej banke)
  • developerská a stavebná činnosť
  • daňové poradenstvo
  • geodetické práce
  • projekčné služby (architektonické poradenstvo a projektovanie)
  • inžiniering, vybavenie stavebného povolania na kľúč
  • poistenie nehnuteľností
  • správa a údržba budov
  • znalec v odbore stavebníctva (odhad hodnoty nehnuteľností)
  • vyhotovenie energetickej certifikácie
  • montáž a servis plynových zriadení
  • kominárske služby
  • interiérový dizajn a zriaďovanie interiérov na kľúč
  • predaj stavebného materiálu, nábytku, zriadenia domácnosti a pod.
  • sťahovacie služby
  • záhradnícke práce
  • predaj a servis bazénov
  • ostatné služby spojené s realitným obchodom

Autor článku:

Marcel Franko – realitný a hypotekárny poradca | +421 949 129 656 | marcel@realitnyobchodnik.sk